Čerešne

emko ~ 21. jún 2013 - 2:00

Čerešne patria do skupiny "Superovocie". Majú unikátne zloženie antioxidantov. Zaujímavé je, že posledné výskumy ukazujú na výborne účinky čerešní proti zápalom, dne, artritíde a ochoreniam srdca. Takže, keď vás nabudúce budú bolieť svaly a kĺby, zvážte dať si najprv pár čerešní, než rovno pilulku od bolesti.

Polyfenoly, Antokyany

Sú práve tie látky, ktoré dávajú čerešniam ich červenú farbu. Čerešne majú výrazne viac antokyanov, než iné druhy ovocia. Vďaka nim sú blokované enzýmy spôsobujúce zápaly v tele. S tým suvisí aj prevencia proti rakovine, cukrovke, obezite a metabolickým ochoreniam.

Platí, že sladké čerešne majú viac cukrov a menej fenolov, než ich trpkejšie sesternice višne.

Koktejl užitočných mikronutrientov

Čerešne majú veľa vlákniny. Z vitamínov sa tu nachádza predovšetkým vitamín C. Ďalej vitamíny A, K, B6, thiamín, niacín, riboflavín a kyselina listová. Z minerálov je zastúpené veľké množstvo draslíka a tiež horčík, vápnik, železo, fosfor a meď.

Pri akých kondíciach čerešne najviac pomáhajú:

  • dna a artritída
  • ochorenia srdca a cievneho systému
  • úľava od bolesti po namáhavom cvičení

Použitie

Ak nemáte čerstvé čerešne, dobre poslúžia aj mrazené alebo sušené. Môžete si ich pridať ráno do jogurtu a cereálií. Samozrejme dobre známy recept je čerešňová bublanina.

Zdroje literatúry:

[1] http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1867/2
[2] http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1861/2
[3] http://www.choosecherries.com/pdfs/cherries_FINAL_Red_Report.pdf

Nezabudni sa s článkom podeliť aj s ostatnými, podporíš tým moju prácu. Ďakujem!
Ďalšie články
Hovorí sa, že raňajky sú základom úspešného dňa. Aké raňajky si ale vybrať , keď sa vám nechce pri ich príprave tráviť dlhé hodiny? Máme…
Na Veľkonočné sviatky sa tešia hádam všetci. Teda dievčatá možno ani až tak nie, ale Bonviváni ako my určite. Pretože po dlhom 40 dňovom…

Zdielaj