Čerešne patria do skupiny "Superovocie". Majú unikátne zloženie antioxidantov. Zaujímavé je, že posledné výskumy ukazujú na výborne účinky čerešní proti zápalom, dne, artritíde a ochoreniam srdca. Takže, keď vás nabudúce budú bolieť svaly a kĺby, zvážte dať si najprv pár čerešní, než rovno pilulku od bolesti.

Čerešne

Polyfenoly, Antokyany

Sú práve tie látky, ktoré dávajú čerešniam ich červenú farbu. Čerešne majú výrazne viac antokyanov, než iné druhy ovocia. Vďaka nim sú blokované enzýmy spôsobujúce zápaly v tele. S tým suvisí aj prevencia proti rakovine, cukrovke, obezite a metabolickým ochoreniam.

Platí, že sladké čerešne majú viac cukrov a menej fenolov, než ich trpkejšie sesternice višne.

Koktejl užitočných mikronutrientov

Čerešne majú veľa vlákniny. Z vitamínov sa tu nachádza predovšetkým vitamín C. Ďalej vitamíny A, K, B6, thiamín, niacín, riboflavín a kyselina listová. Z minerálov je zastúpené veľké množstvo draslíka a tiež horčík, vápnik, železo, fosfor a meď.

Pri akých kondíciach čerešne najviac pomáhajú:

  • dna a artritída
  • ochorenia srdca a cievneho systému
  • úľava od bolesti po namáhavom cvičení

Použitie

Ak nemáte čerstvé čerešne, dobre poslúžia aj mrazené alebo sušené. Môžete si ich pridať ráno do jogurtu a cereálií. Samozrejme dobre známy recept je čerešňová bublanina.

Zdroje literatúry:

[1] http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1867/2
[2] http://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/1861/2
[3] http://www.choosecherries.com/pdfs/cherries_FINAL_Red_Report.pdf

Zdieľaj



Pridaj sa