Mandle predstavujú výbornú pochutinu, ale obohatia aj zložitejšie jedlá. Dajú sa použit naslano aj nasladko. A sú mimoriadne zdravé.

Mandle

Obsahujú:

  • Mangán - významný pri znižovaní cholesterolu, tiež pre správne fungovanie ciev
  • Vitamín E - silný antioxidant, chráni telo pred voľnými radikálmi
  • Horčík - relaxuje cievy a artérie, čím sa zvyšuje prísun kyslíku a živín krvou
  • Draslík - udržuje správny krvný tlak a funkciu srdca
  • Tryptofán - esenciálna aminokyselina, zlepšuje náladu
  • Meď - potrebná pre tvorbu hemoglobínu
  • Vitamín B2 - výborný pre celiatikov a vegetariánov
  • Fosfor - pre zdravé kosti, zuby a samozrejme významná zložka DNA a RNA
  • Vláknina - reguluje trávenie tukov a sacharidov

Pomáhajú:

  • Znižovať cholesterol - mandle sú úplné hviezdy vo výskume cholesterolu, znižujú významne LDL cholesterol
  • Chránia pred kardiovaskulárnymi ochoreniami a diabetom - vďaka napríklad horčíku a draslíku, ktoré obsahujú. Taktiež mandle znižujú glykemický index
  • Zoštíhľujú - mýtus, že po mandliach sa tlstne je už prekonaný a v tomto zmysle sa ich nemusíte báť. Vysoká nutričná denzita utíši pocity hladu a tuky, ktoré mandle obsahujú, sú pre telo veľmi prospešné
  • Majú probiotické vlastnosti - podporujú rast pre trávenie užitočných baktérií v našom žalúdku a črevách
  • Antioxidačné účinky - pomáhajú tvoriť Superoxid dizmutázu, Glutathion a ďalšie blokátory voľných radikálov

Ako dostať z mandlí maximum ich nutričnej hodnoty?

Pri nákupe vyberáme neporušené kúsky. Aby sme odstránili kyselinu fytovú a inhibítory enzýmov, je dobré mandle namočiť. Tým uľahčujeme svojmu tráveniu a zvyšujme ich nutričnú hodnotu.

Zdroje literatúry:

[1] http://ajcn.nutrition.org/content/59/5/995.abstract
[2] http://www.naturalnews.com/025427_almonds_fat_diet.html
[3] http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=20
[4] http://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3085/2

Zdieľaj



Pridaj sa




Komentáre

Zobraziť profil kika
~ 28.05.2013 - 10:03

super článok!!!